Zabiegi fizjoterapeutyczne – czy są skuteczne?

March 6th, 2017

skojarzona4[1]Fizjoterapia jest często niedocenianą częścią medycyny. Ignoranci twierdzą, że ćwiczenia, masaże czy „polewanie wodą” nie są prawdziwym leczeniem urazów, chociaż już starożytni Grecy znali zbawienny wpływ codziennej gimnastyki i pływania na ludzkie ciało. W dobie wszechobecnych operacji i inwazyjnych zabiegów po prostu zapomina się o najprostszych rozwiązaniach.

Wszechobecne reklamy wbijają nam do głowy, że najszybszym środkiem na ból pleców po całodziennym siedzeniu za biurkiem, jest tabletka. Nie wspominają one jednak o tym, że niszczy ona wątrobę, a także uśmierzy ból na krótki czas, lecząc skutek zamiast przyczynę. Ból pleców często jest skutkiem słabych mięśni, które nie są w stanie długo utrzymywać kręgosłupa w pozycji pionowej. Warto więc skupić się na ich wzmacnianiu, a tu nieoceniona jest pomoc fizjoterapeuty. Odpowiednio dobrane masaże i ćwiczenia przywrócą nam komfort pracy przy biurku.

Zabiegi przynoszą również zaskakujące rezultaty w wypadku rehabilitacji osób po urazach. Bywa, że fizjoterapeuta osiągnie taką formę u pacjenta, jakieś nie dałaby żadna operacja. [Zobacz tez: rehabilitacja dzieci, rehabilitacja niemowląt, rehabilitacja rzeszów ]

Tags: , , ,