WODNIAK JADRA

September 12th, 2019

WODNIAK JĄDRA Przed przystąpieniem do leczenia należy wyjaśnić, czy mamy do czynienia z wodniakiem jądra samoistnym czy objawowym. Wodniak samoistny powstaje powoli, jest niebolesny, ma kształt gruszkowaty, a otoczka jądra jest niezrośnięta z otoczką zewnętrzną. W wodniaku samoistnym płyn jest z reguły przezroczysty (prześwieca). Wodniak objawowy występuje w kile, gruźlicy oraz w nowotworach jądra i najądrza, przy czym wodniak dużych rozmiarów przesłania nieraz chorobę podstawową, toteż jądro i najądrze należy badać starannie zarówno przed nakłuciem, jak i po nakłuciu wodniaka. Powiększenie jądra, w przypadkach gdy równocześnie stan najądrza jest prawidłowy i brak odczynu zapalnego, przemawia za kiłą lub nowotworem złośliwym; należy wtedy zbadać, czy mocz zawiera prolan i wykonać próbę Aschheima – Zondeka. [patrz też: plan ucieczki cda, oblicz obwód sześciokąta foremnego przedstawionego na rysunku obok, uzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dorosłych reumatologia kolejka ]

No Responses to “WODNIAK JADRA”

1. Snow Hound Says:

Zrobiłem to badanie.

2. Emilia Says:

Article marked with the noticed of: tampony[...]

3. Crash Test Says:

Nie da się lekceważyć nietolerancji bo boli brzuch

Powiązane tematy z artykułem: oblicz obwód sześciokąta foremnego przedstawionego na rysunku obok plan ucieczki cda uzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dorosłych reumatologia kolejka