Teoria skazy naczyniowo-nerwowej

September 17th, 2018

Teoria skazy naczyniowo-nerwowej. U osób z chorobą wrzodową żołądka lub dwunastnicy stwierdzono skazę naczyniowo-nerwową (cliathesis oasoneuroiica. ), Skazę charakteryzuje nieprawidłowa budowa naczyń włoskowatych naj drobniej szych tętniczek (arteriolae) i żyłek (venulae) oraz wadliwa ich czynność. Naczynia te oddziałują na najmniejsze już bodźce bądź to kurczem, bądź to zwiotczeniem, co prawadzi do zastoju krwi i niedokrwienia odpowiednich miejsc błony śluzowej. W żołądku zmiany te są najwybitniejsze w drodze żołądkowej Waldeyera. U osób dotkniętych chorobą wrzodową stwierdza się wzdłuż krzywizny mniejszej zboczenia cechujące skazę naczyniowo-nerwową nie tylko w błonie śluzowej żołądka, ale także i w innych błonach śluzowych oraz w skórze. Teoria ta dobrze tłumaczy rodzinne usposobienie do choroby wrzodowej żołądka. Teoria przekwaszenia ustroju. Uczeni zwracają uwagę w chorobie wrzodowej na zwichnięcie równowagi kwasowo-za sadowej ustroju, zwłaszcza tkanek, w tym i żołądka, w stronę kwaśną i skłonni są temu czynnikowi przypisywać powstawanie cheroby wrzodowej orai trudne gojenie się wrzodu: Przekwaszenie ustroju wiedzie do zwiększonego napięcia nerwu błędnego, które wywołuje wzmożone wydzielanie soku żołądkowego, kurcze żołądka i inne objawy choroby wrzodowej. [więcej w: lekarz medycyny pracy warszawa centrum, chlorella zastosowanie, depresja objawy i leczenie ]

Powiązane tematy z artykułem: chlorella zastosowanie depresja objawy i leczenie lekarz medycyny pracy warszawa centrum