SKOJARZENIE GRUŹLICY PŁUC Z INNYMI CHOROBAMI

July 22nd, 2019

Na przebieg gruźlicy płuc mogą wywierać wybitny wpływ równoczesne inne choroby. Z drugiej strony gruźlica płuc może być przeszkodą w stosowaniu niektórych metod leczniczych, pomimo ich skuteczności w chorobie toczącej się w ustroju, dotkniętym gruźlicą płuc.
GRUŹLICA PŁUC A GRUŹLICA POZAPŁUCNA Utarte jest zdanie, że gruźlica pozapłucna chroni od gruźlicy płuc. Chory na tocznia (lupus), zołzy (scrofulosis), gruźlicę kostno-stawową – głosi prawo Marfana (1886 i 1921 r.) – po wyleczeniu tych chorób prawie nigdy nie zapada na gruźlicę płucną, a nieleczony zapada na nią rzadko. Rist zmodyfikował prawo Marfana stosownie do nowoczesnych pojęć o patogenezie gruźlicy. Według niego, stan alergii ustroju, wywołany przez pierwotną zmianę gruźliczą, która sadowi się przeważnie w płucach, jest, przyczyną łagodnego przebiegu gruźlicy pozapłucnej i usadawiania się gruźlicy w skórze, węzłach, kościach itd., gruźlica zaś – pozapłucna podtrzymując alergię chroni poniekąd tych chorych od suchot płuc. Dokładniejsze studia nad tym zagadnieniem nie potwierdziły jednak prawa Marfana. Okazało się wprawdzie, że osoby, które po wyleczeniu gruźlicy pozapłucnej przestrzegają przez długi czas przepisów higienicznych i unikają wszelkiego przemęczania się, przeważnie nie zapadają na suchoty płuc. Ci jednak chorzy, którzy trafiają po wyleczeniu w ciężkie warunki bytu, umierają bardzo często na suchoty płuc. Spostrzeżenia te przemawiają przeciwko uodparniającemu działaniu na płuca gruźlicy pozapłucnej. Przyczyna zjawiska, spostrzeżonego przez Marfana, leży w dobrych warunkach higieniczno-dietetycznych odpowiednich osób.
GRUŹLICA PŁUC A KIŁA Doświadczenie kliniczne dowodzi, że zakażenie kiłowe nie stwarza podłoża bardziej sprzyjającego powstawaniu gruźlicy płuc. Gdy jednak obydwa zakażenia istnieją u tego samego chorego, to przebieg gruźlicy płuc jest różny, zależnie od okresu zakażenia kiłowego. Jeżeli gruźlica płuc powstaje u chorego na kiłę dawniej nabytą, wtenczas przybiera najczęściej charakter włóknisty, a to. wskutek rozrostu tkanki łącznej na tle kiły i jej bliznowacenia z następowym otorbieniem ognisk gruźliczych . Ogólna ciepłota ciała bywa w tych przypadkach zwykle prawidłowa, w każdym razie często nie odpowiada charakterowi zmian w płucach. Stan ogólny bywa względnie dobry, pomimo rozległości zmian w płucach. Zmiany dotyczą jednego płuca albo przeważnie jednego. Klatka piersiowa po stronie chorego płuca bywa często zapadnięta wskutek rozległych zmian marskich w płucu i zajęcia opłucnej (pachypleuritis). Częste są krwioplucia. Krwotoki płucne opierają się zwykłemu leczeniu, natomiast ustępują po leczeniu przeciwkiłowym. Sprawie często towarzyszy kiła tętnicy głównej przebiegająca zazwyczaj skrycie, dająca się stwierdzić tylko badaniem radiologicznym. Rozległe zmiany w płucach utrudniając pracę serca wiodą z czasem do osłabienia jego czynności na tle następowego zwyrodnienia mięśnia sercowego. Objawy niewydolności. krążenia mogą w tym okresie górować nad całym obrazem klinicznym. Toteż ci chorzy uchodzą nieraz za chorych na serce. [więcej w: gemfibrozyl, zoz ursynów, laserowe usuwanie przebarwień ]

No Responses to “SKOJARZENIE GRUŹLICY PŁUC Z INNYMI CHOROBAMI”

1. Yellow Menace Says:

moje wyniki: tsh 4,400

2. Jadwiga Says:

[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: kulturystyka sklep[...]

3. Esquire Says:

same kremy nie dawały rady