Posts Tagged ‘rehabilitacja rzeszów’

Kto powinien szukać pomocy u fizjoterapeuty?

March 6th, 2017

orthopedic-clinic-ortholine_56258_320x216fc[1]Wizyta u fizjoterapeuty kojarzy się przede wszystkim z rehabilitacją po jakimś urazie. Jednak

fizjoterapia przynosi pomoc nie tylko ofiarom wypadków. Często jest świetnym pomysłem na ulgę w cierpieniu także dla osób starszych, pracowników biurowych lub… kobiet w ciąży.

Fizjoterapia to najprościej rzecz ujmując ćwiczenia dla ciała. Specjalista stymuluje poszczególne partie ciała masażem, wodą lub innymi bodźcami, na które organizm odpowiednio reaguje. Regularne zabiegi skutkują wzmocnieniem mięśni i stawów.

Kto może szukać pomocy u fizjoterapeuty? Oczywiście osoby po operacjach, które muszą zrehabilitować usztywnione części ciała. Zabiegi również pomogą osobom po udarze, u których wystąpił częściowy paraliż. Na konsultacje powinni wybrać się również ci, którzy narzekają na nawracające bóle pleców, np. pracownicy biurowi. Najczęściej seria masaży może rozwiązać problem. Terapię zaleca się także osobom starszym, które przeważnie nie są aktywne fizycznie, w związku z czym ich zaniedbane mięśnie mocno dają o sobie znać. [Zobacz tez: rehabilitacja dzieci, rehabilitacja niemowląt, rehabilitacja rzeszów]

Comments Off

Posts Tagged ‘rehabilitacja rzeszów’

Kto powinien szukać pomocy u fizjoterapeuty?

March 6th, 2017

skojarzona4[1]Fizjoterapia jest często niedocenianą częścią medycyny. Ignoranci twierdzą, że ćwiczenia, masaże czy „polewanie wodą” nie są prawdziwym leczeniem urazów, chociaż już starożytni Grecy znali zbawienny wpływ codziennej gimnastyki i pływania na ludzkie ciało. W dobie wszechobecnych operacji i inwazyjnych zabiegów po prostu zapomina się o najprostszych rozwiązaniach.

Wszechobecne reklamy wbijają nam do głowy, że najszybszym środkiem na ból pleców po całodziennym siedzeniu za biurkiem, jest tabletka. Nie wspominają one jednak o tym, że niszczy ona wątrobę, a także uśmierzy ból na krótki czas, lecząc skutek zamiast przyczynę. Ból pleców często jest skutkiem słabych mięśni, które nie są w stanie długo utrzymywać kręgosłupa w pozycji pionowej. Warto więc skupić się na ich wzmacnianiu, a tu nieoceniona jest pomoc fizjoterapeuty. Odpowiednio dobrane masaże i ćwiczenia przywrócą nam komfort pracy przy biurku.

Zabiegi przynoszą również zaskakujące rezultaty w wypadku rehabilitacji osób po urazach. Bywa, że fizjoterapeuta osiągnie taką formę u pacjenta, jakieś nie dałaby żadna operacja. [Zobacz tez: rehabilitacja dzieci, rehabilitacja niemowląt, rehabilitacja rzeszów ]

Comments Off