April 18th, 2018

Uważa się, że zwiększone wykorzystanie wewnętrznego przeszczepu gruczołu mlecznego w tych badaniach ma kluczowe znaczenie dla poprawy przeżycia z CABG. Rozważane łącznie dane dostarczają przekonującego sygnału, że PCI powoduje zwiększoną śmiertelność długoterminową, w porównaniu z CABG, u pacjentów z cukrzycą i wielonaczyniową chorobą wieńcową. W obserwacji odległej odsetek zawału serca był istotnie wyższy w grupie PCI niż w grupie CABG, podczas gdy wskaźnik udaru był istotnie wyższy w grupie CABG. Wyższe względne ryzyko udaru u pacjentów poddawanych CABG było widoczne dopiero na wczesnym etapie okresu postproceduralnego. Read the rest of this entry »

April 18th, 2018

Ostatnio, w dobie stentów uwalniających leki, małe, niedostatecznie obciążone, randomizowane badanie, badanie rewaskularyzacji tętnic wieńcowych w cukrzycy (CARDia) i analiza podgrupy pomiędzy PCI z badaniem TAXUS i kardiochirurgią (SYNTAX) pokazały zwiększenie częstości występowania poważnych, niepożądanych zdarzeń sercowo-naczyniowych i mózgowo-naczyniowych po 12 miesiącach w przypadku pacjentów z chorobą wielonaczyniową, u których wykonano PCI ze stentami uwalniającymi leki, w porównaniu z CABG. W badaniu SYNTAX wystąpiła dalsza rozbieżność krzywych follow-up.9 W przyszłej ocenie rewaskularyzacji u pacjentów z cukrzycą: Optymalne postępowanie w badaniu choroby wielonaczyniowej (FREEDOM), wykorzystaliśmy współczesne techniki PCI i CABG i obecnie rekomendujemy pomocnicze terapie medyczne w celu ustalenia, czy CABG lub PCI z stentami uwalniającymi leki są lepszym sposobem leczenia. rewaskularyzacja u pacjentów z cukrzycą i wielonaczyniową chorobą wieńcową.
Wybór pacjenta i losowanie
W badaniu wzięły udział pacjenci z cukrzycą i potwierdzoną angiograficznie wielonaczyniową chorobą wieńcową ze zwężeniem większym niż 70% w dwóch lub więcej głównych naczyniach nasierdziowych z co najmniej dwoma oddzielnymi obszarami tętnic wieńcowych i bez głównego zwężenia naczyń wieńcowych. Read the rest of this entry »

April 18th, 2018

W końcowych wielowariantowych modelach SNP skorygowany współczynnik ryzyka dla inwazyjnej aspergilozy z genotypem dawcy + 281GG lub genotypem dawcy + 1449GG wynosił 2,92 (przedział ufności 95% [CI], 1,69 do 5,05; P <0,001), a współczynnik ryzyka z genotyp dawcy + 734AA wynosił 2,62 (95% CI, 1,52 do 4,54; P <0,001) (tabela 2). W ostatecznym modelu haplotypu współczynnik ryzyka dla inwazyjnej aspergilozy z przewodzeniem h2 / h2 wynosił 3,08 (95% CI, 1,47 do 6,44; P = 0,003). Szacunki ryzyka były podobne, gdy wykluczono pacjentów z możliwą (w przeciwieństwie do prawdopodobnej lub sprawdzonej ) aspergilozą i gdy włączono pacjentów z inwazyjną chorobą grzybów inną niż inwazyjna aspergiloza (ryc. S4 w Dodatkowym dodatku). Read the rest of this entry »