Posts Tagged ‘oblicz obwód sześciokąta foremnego przedstawionego na rysunku obok’

Pozaotrzewnowe uszkodzenie pecherza Cieciem w linii srodkowej ciala odslaniamy smuge biala i nacinamy ja podluznie

September 15th, 2019

W razie narastania obrzęku krocza i zatrzymania moczu należy otworzyć pęcherz z cięcia nadłonowego i wszyć do pęcherza grubą rurkę gumową oraz naciąć tkanki krocza w obrębie uszkodzenia cewki moczowej. 2 możliwość. Chory oddaje mocz kroplami wśród silnych bólów ,lub nie może oddać moczu w ogóle. Krwawienie z cewki może być przy tym duże lub niewielkie, albo też może, nie wystąpić wcale. W tego rodzaju przypadkach należy przystąpić szybko do operacji ze względu na, niebezpieczeństwo ropowicy moczowej. Read the rest of this entry »

September 15th, 2019

WODNIAK JĄDRA Przed przystąpieniem do leczenia należy wyjaśnić, czy mamy do czynienia z wodniakiem jądra samoistnym czy objawowym. Wodniak samoistny powstaje powoli, jest niebolesny, ma kształt gruszkowaty, a otoczka jądra jest niezrośnięta z otoczką zewnętrzną. W wodniaku samoistnym płyn jest z reguły przezroczysty (prześwieca). Wodniak objawowy występuje w kile, gruźlicy oraz w nowotworach jądra i najądrza, przy czym wodniak dużych rozmiarów przesłania nieraz chorobę podstawową, toteż jądro i najądrze należy badać starannie zarówno przed nakłuciem, jak i po nakłuciu wodniaka. Powiększenie jądra, w przypadkach gdy równocześnie stan najądrza jest prawidłowy i brak odczynu zapalnego, przemawia za kiłą lub nowotworem złośliwym; należy wtedy zbadać, czy mocz zawiera prolan i wykonać próbę Aschheima – Zondeka. Read the rest of this entry »

September 15th, 2019

ŻYLAKI WYSTĘPUJĄCE ŁĄCZNIE Z PRZEPUKLINĄ W tych przypadkach mała przepuklina pachwinowa może spowodować znaczne dolegliwości miejscowe nawet u mężczyzny nieskłonnego do hipochondrii. Przepuklinę taką należy operować,. przy czym wyosabniamy jedną z rozszerzonych żył i wstrzykujemy do niej 2 ml chininy z uretanem (Chinin – Urethosi 1,Q, Chin. mur. 2,0, Aq. Read the rest of this entry »

September 15th, 2019

Niezbędny warunek powstania bólów stanowi zachowanie przewodzenia dośrodkowego nerwowego. Jego zniesieniem tłumaczy się brak bólów w chorobie wrzodowej żołądka u chorych na wiąd rdzenia. Zależnie od pochodzenia bóle mogą mieć rozmaity charakter, zwłaszcza w przypadkach wrzodów długo trwających. W przypadkach dość świeżych bóle mają pewne cechy bardzo znamienne, chociaż u różnych chorych mogą być one odmienne. Są to bóle z siedzibą w nadbrzuszu wiercące, świdrujące, palące, ściągające, czasami bardzo silne, nieraz ograniczone do pewnych punktów w nadbrzuszu lub okolicy pępka oraz na prawo albo na lewo od kręgosłupa, czasami odczuwane w całym dołku sercowym. Read the rest of this entry »

September 15th, 2019

Bóle w dołku, wymioty i krwotoki żołądkowe są naj znamienniejszymi objawami choroby wrzodowej żołądka. Z innych dolegliwości, prócz zgagi; uczucia ściskania oraz pelności w dołku, chorzy uskarżają się często na zaparcie stolca. Jest ono wyrazem kurczowego stanu jelit grubych (obstipatio spastica). Badanie przedmiotowe wykrywa dość często budowę ciała wiotką, asteniczną (tom I, str. 589), nieraz opadnięcie żołądka oraz ogólną niedokrwistość, zwłaszcza w przypadkach częstych krwotoków żołądkowych. Read the rest of this entry »