September 27th, 2018

orthopedic-clinic-ortholine_56258_320x216fc[1]Wizyta u fizjoterapeuty kojarzy się przede wszystkim z rehabilitacją po jakimś urazie. Jednak

fizjoterapia przynosi pomoc nie tylko ofiarom wypadków. Często jest świetnym pomysłem na ulgę w cierpieniu także dla osób starszych, pracowników biurowych lub… kobiet w ciąży.

Fizjoterapia to najprościej rzecz ujmując ćwiczenia dla ciała. Specjalista stymuluje poszczególne partie ciała masażem, wodą lub innymi bodźcami, na które organizm odpowiednio reaguje. Regularne zabiegi skutkują wzmocnieniem mięśni i stawów.

Kto może szukać pomocy u fizjoterapeuty? Oczywiście osoby po operacjach, które muszą zrehabilitować usztywnione części ciała. Read the rest of this entry »

September 27th, 2018

skojarzona4[1]Fizjoterapia jest często niedocenianą częścią medycyny. Ignoranci twierdzą, że ćwiczenia, masaże czy „polewanie wodą” nie są prawdziwym leczeniem urazów, chociaż już starożytni Grecy znali zbawienny wpływ codziennej gimnastyki i pływania na ludzkie ciało. W dobie wszechobecnych operacji i inwazyjnych zabiegów po prostu zapomina się o najprostszych rozwiązaniach.

Wszechobecne reklamy wbijają nam do głowy, że najszybszym środkiem na ból pleców po całodziennym siedzeniu za biurkiem, jest tabletka. Nie wspominają one jednak o tym, że niszczy ona wątrobę, a także uśmierzy ból na krótki czas, lecząc skutek zamiast przyczynę. Ból pleców często jest skutkiem słabych mięśni, które nie są w stanie długo utrzymywać kręgosłupa w pozycji pionowej. Read the rest of this entry »

September 27th, 2018

Read the rest of this entry »

September 27th, 2018