rehabilitacja niemowląt
rehabilitacja niemowląt i dzieci

Co to jest “awaryjne” zdrowie publiczne cd

Posted in Uncategorized  by admin
August 1st, 2018

Zogenix, producent Zohydro, stworzył takie wyzwanie, twierdząc, że zakaz stosowania tego produktu przez Patrick był niekonstytucyjny. Sędzia federalny zgodził się, orzekając, że został wywłaszczony przez najwyższą rolę rządu federalnego w regulacji leków. Niektóre zastosowania uprawnień awaryjnych zwiększają obawy. Na przykład zamówienia awaryjne mogą zakłócać prywatne interesy biznesowe. Dzięki wieloletniej tradycji działania wykonawcze mające wpływ na interesy prywatne podlegają kontroli sądowej w celu zapewnienia, że urzędnicy działali w ramach swoich uprawnień i stosowali odpowiednie procedury. Jednak biorąc pod uwagę ogromną swobodę uznania dla uprawnień nadzwyczajnych dla urzędników i zawieszenie procedur stanowienia przepisów, znacząca kontrola sądowa może być nieuchwytna, nawet jeśli jest dopuszczalna. Mimo że cechy charakterystyczne dla tradycyjnej sytuacji kryzysowej – konieczność, klęska żywiołowa, nieunikniona szkoda za pomocą zwykłych procesów – mogą usprawiedliwić taką ochronę prawną, zagrożenie zdrowotne związane z chorobami niezakaźnymi lub zwykłymi obrażeniami rzadko się zdarza.
Co najważniejsze, obawy dotyczące należytego procesu zostają wzmocnione, gdy nadzwyczajne zamówienia ograniczają prawa jednostki i prawa własności. Pogląd, że środki wysoce przymusowe, takie jak obowiązkowe badania krwi, kwarantanny lub konfiskaty mienia, można nałożyć na wspólne zagrożenia bez demokratycznych procedur, a pełen obowiązek narusza nasze konstytucyjne wartości. Szczególnie niepokojący jest brak wyraźnych progów wyzwalających dla zniesienia uprawnień awaryjnych, co stwarza możliwość zawieszenia bezterminowej ochrony krytycznej.
Istnieje również ważny powód do niepokoju w związku z nadużywaniem uprawnień nadzwyczajnych. Jeśli to kluczowe narzędzie zostanie użyte zbyt chętnie, urzędnicy ds. Zdrowia publicznego mogą stać się podobni do chłopca, który płacze wilkiem: ich ostrzeżenia o sytuacjach awaryjnych mogą nie zostać zauważone. Ponadto społeczeństwo może stracić zaufanie do urzędników służby zdrowia, co może skutkować utratą politycznej legitymacji, a także ogólniejszym sprzeciwem wobec przepisów dotyczących zdrowia publicznego.
Deklaracja gubernatora Patricka, naszym zdaniem, nie zapuszcza się daleko w tę króliczą dziurę. Większość polityk, które zostały opracowane w celu rozwiązania problemu uzależnienia od opioidów w Massachusetts, były rozważne. Ale deklaracja stanowi niepokojący precedens w oczach niektórych, którzy uważają, że prawo może być pozytywną siłą dla zdrowia publicznego. W obliczu poważnego problemu zdrowia publicznego, takiego jak uzależnienie od opiatów, urzędnicy mogą pokusić się o skorzystanie z ich nadzwyczajnych uprawnień. Ale podobnie jak opiaty, te moce powinny być używane tylko w razie potrzeby.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Author Affiliations
Z Departamentu Medycyny Ludowej, Harvard Medical School i Harvard Pilgrim Health Care Institute (RH), Northeastern University School of Law (WEP) oraz Departamentu Polityki i Zarządzania Zdrowiem, Harvard School of Public Health (MMM) – wszystko w Bostonie ; oraz Edmond J. Safra Center for Ethics, Harvard University, Cambridge, MA (MMM).

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
Gubernator Patrick ogłasza awarię zdrowia publicznego, ogłasza działania mające na celu zaradzenie epidemii uzależnienia od opiatów. Informacja prasowa oficjalnej strony gubernatora stanu Massachusetts, 27 marca 2014 r. (Http://www.mass.gov/governor/pressoffice/pressreleases/2014/0327-governor-declares-public-health-emergency.html).

2. Smith S. W ustawie o zdrowiu publicznym, zaraza strachu. Boston Globe. 17 września 2009 r .: A1.

3. Stan Floryda Departament Zdrowia. Oświadczenie o zagrożeniu zdrowia publicznego. lipca 2011 r. (Http://newsroom.doh.state.fl.us/wp-content/uploads/newsroom/2011/07/07.01.2011-EergergencyDeclaration.pdf).

4. Annas GJ. Bioterroryzm, zdrowie publiczne i swobody obywatelskie. N Engl J Med 2002; 346: 1337-1342
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
5. 188. Sąd Ogólny w stanie Massachusetts. Ustawa S.2142: Ustawa mająca na celu zwiększenie możliwości długofalowego odzyskiwania nadużywania substancji. Maj 2014 (https://malegislature.gov/Bills/188/Senate/S2142).

Zamknij odniesienia
Powołując się na artykuły (6)
Zamknij Cytowanie artykułów
[podobne: nfz wrocław przeglądarka, ośrodek chorób rzadkich, wstyd przed dentystą ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: nfz wrocław przeglądarka ośrodek chorób rzadkich wstyd przed dentystą