Bóle w dolku, wymioty i krwotoki zoladkowe sa naj znamienniejszymi objawami choroby wrzodowej zoladka

June 14th, 2018

Bóle w dołku, wymioty i krwotoki żołądkowe są naj znamienniejszymi objawami choroby wrzodowej żołądka. Z innych dolegliwości, prócz zgagi; uczucia ściskania oraz pelności w dołku, chorzy uskarżają się często na zaparcie stolca. Jest ono wyrazem kurczowego stanu jelit grubych (obstipatio spastica). Badanie przedmiotowe wykrywa dość często budowę ciała wiotką, asteniczną (tom I, str. 589), nieraz opadnięcie żołądka oraz ogólną niedokrwistość, zwłaszcza w przypadkach częstych krwotoków żołądkowych. Prócz tego, często stwierdza się objawy wzmożonego napięcia nerwu błędnego, nieraz także psychastenię. Ogólny stan odżywienia jest często względnie dobry, natomiast podupadły w przypadkach obawy jedzenia (cibophobia), wywołanej silnymi bólami po jedzeniu oraz w przypadkach przebiegających z upośledzeniem łaknienia. Ogólna ciepłota ciała jest prawidłowa, czasami jednak dają się stwierdzić stany podgorączkowe, najczęściej krót kotrwałe, stojące w związku z zaostrzeniem nieżytu żołądka, wchłanianiem białka przez powierzchnię wrzodziejącą, zapaleniem okołożołądkowym itd. Przewód pokarmowy. Język bywa czysty lub obłożony. Mniej więcej w 1/2 przypadków spostrzega się szczególną zmianę na języku, tzw. język wrzodowy. Zmiana ta polega na obecności licznych, niebolesnych, okrągłych lub jajowatych, często zlewających się z sobą ubytków nabłonka, o średnicy 2-8 mm, usadowionych symetrycznie po obu stronach linii środkowej języka w tylnej jego części. [więcej w: wzorcowanie przyrządów pomiarowych, żuraw warsztatowy, sterowniki plc ]

Powiązane tematy z artykułem: sterowniki plc wzorcowanie przyrządów pomiarowych żuraw warsztatowy